בלוג מידע על ברלין שעושה קל, מהנה ואישי יותר את הביקור בעיר

12 באוג׳ 2012

רוצים ירוק? טוסו אייר ברלין

עיצוב אווירודינמי חדשני יחסוך עד 3.5% מצריכת הדלק של אייר ברלין

קבוצת "אייר ברלין" עושה צעד משמעותי בדרך להפיכת צי המטוסים שלה לירוקים יותר. על ידי התקנת מתקן sharklets  היושב על קצה כנף המטוס ומגדיל את האירודינמיקה נחסכת שריפת הדלק עד לשיעור של 3.5%. אחוז זה שווה להפחתה שנתית של פחמן דו חמצני של כ1,000 טון למטוס. בנוסף, נתון זה שווה ערך גם ל55 טיסות מברלין לפאלמה דה מיורקה (ספרד). 
החברה, השנייה בגודלה בגרמניה אחרי לופטהנזה, התחייבה להתקין את התוסף בכל 14 מטוסי איירבוס A320/A321. מתקנים אלו הנקראים Sharklets , הם תוספות כנף באורך של כ-2.5 מטר הפונות כלפי מעלה. הן מפחיתות את היווצרותן של מערבולות ובכך משפרות את האירודינמיקה של המטוס. כתוצאה משיפור התקנת מתקני ה-Sharklets, מטוסים אשר מצוידים בהתקן זה מצליחים להתרומם מהר יותר ובכך מצליחים גם להפחית את הרעש הסביבתי על הקרקע בעת ההמראה. 
המטוס הראשון שיקבל את התוסף בתחילת שנת 2013 יהיה האיירבוס A320 אשר שייך לחברת הבת של airberlin, NIKI. "אייר ברלין" מצהירה כי התוסף הנוכחי הוא רק חלק מתוכנית סביבתית רחבה יותר. בין השאר התחייבה החברה להפחית את  הצריכה והפליטה בדלק ל-כ3.4 ליטר על כל 100 נוסעים לקילומטר (PKM). החברה מפעילה את אחד הציים המודרניים והחסכוניים בדלק באירופה בעזרת מטוסים עם ממוצע של 5 שנים וממוצע צריכת דלק של 3.5 ליטר על כל 100 נוסעים לקילומטר (PKM).


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.