בלוג מידע על ברלין שעושה קל, מהנה ואישי יותר את הביקור בעיר

20 באוג׳ 2012

ברלין עם ילדים: המלצות לחופשה משפחתית

ברלין היא אמנם בירת חיי הלילה של אירופה, אבל במהלך שעות היום היא משנה את פניה ועוטה על עצמה מעטפת של PG-13. הגנים, המוזיאונים והפעילויות שמציעה בירת גרמניה לכל המשפחה

מקור: חגית אבידן, עכבר עולם

חודש אוגוסט הוא זמן מצוין לקחת חופשה קצרה עם הילדים, לארוז את המזוודות ולהמריא מהחום הישראלי אל מזג אוויר צונן אירופאי טיפוסי. ברלין, בירת התרבות האירופאית הידועה בחיי הלילה הסוערים, מציעה גם חופשה אלטרנטיבית ומעניינת למשפחות. העיר, שבנויה ברובה על שטחי אגמים ויערות, מתעוררת בחודשי הקיץ לחיים בסימן של פריחה בצבעים ססגוניים. עד כדי כך שהיא הופכת לתאטרון אינטראקטיבי שלם עם מגוון רחב של תרבויות ואורחי חיים מגוונים, מוזאונים, פארקים, גנים קסומים, גני חיות, אפשרויות שיט לאורך הנהר, נתיבי אופניים ותחבורה ציבורית נוחה ומהירה. כל אלה הופכים את החוויה למשפחות להרפתקה קלה ומהנה. הנה כמה הצעות שיכולות למלא בקלות מספר ימי חופשה , וכמובן שהסדר פתוח לשינויים.


סיורים כיפיים ברחבי העיר

ברלין ידועה בשירותי התחבורה הציבורית הזמינים והנוחים, רכבות חשמליות, תחתיות ואוטובוסים המאפשרים לגשר על פערי המרחק בקלות ובמהירות. אבל אם מזג האוויר נעים ומאפשר זאת, דרך טובה לקבל נקודת מבט שונה על העיר היא שיט על סיפון הספינה. בעיר ישנם 183 קילומטרים של תעלות ונהרות, בסך הכל 12 נתיבי מים שקשורים מסביבם עם תעלות, נהרות ואגמים. שיט בספינה יקח אתכם מתחת לגשרים ודרך התעלות אל מקומות היסטוריים מרכזיים, בניהם הרייכסטאגמשרד הקנצלר החדשרובע ניקולאי ואי המוזיאונים, ויחשוף בפניכם ברלין אחרת.
אם רוח ספורטיבית נושבת בגופכם ואתם מרגישים ידידותיים אל הסביבה, שתי אפשריות נוספות פתוחות בפניכם לגלות את מסתורי העיר. האחת היא ספורט  קיאקים - חוויה פסטורלית ומיוחדת במינה. לפדל בין תעלות המים של ברלין, כאשר לרוב היציאה היא בקבוצות עם מדריך מנוסה ומבוגר אחראי.
האפשרות השניה היא לקחת חלק בתרבות המפותחת של ברלין , והרי היא רכיבה על אופניים. זו אפשרות מרתקת ומאתגרת לכל המשפחה לחוות את ייחודם של הרחובות והבניינים בברלין עם ציורי הקיר ואומנויות הרחוב, ולראות את ההיסטוריה הבנויה של ברלין.  ישנם סיורי אופניים מודרכים באורך של בין שעה עד לשש שעות כשלכל אחד מהם מסלולים שונים - מחומת ברלין, דרך פוטסדאם פלאץ, אזור פרנצלאוור ברג ועוד. כמובן שגם השכרת אופניים באופן עצמאי אפשרית, וישנם אתרים באינטרנט שיעזרו  לתכנן רכיבה דרך נתיבים נוחים ובטוחים.
#alt
לרכב על העיר. ברלין באופניים (צילום: dreamstime)


מוזיאונים

באירופה כמו באירופה, מזג האוויר בחודשי הקיץ יכול להשתנות ולהפוך בן רגע לגשום. זהו זמן מצוין לקצת היסטוריה ומדע המוצגים במוזאונים השונים בעיר, הממחישים את ההיסטוריה ותהליכי ההתפתחות של נושאים חשובים, כשאחדים מהם מציעים תערוכות המשלבות סדנאות ופעילויות לילדים.

מוזיאון הטכנולוגיה - Deutsches Technikmuseum

זהו המוזיאון הטכנולוגי של גרמניה שהוקם בשנת 1982, ומציג את התפתחות הטכנולוגיה התעשייתית וכן את התפתחות התעופה והטכנולוגיה הימית. במוזיאון מציגות 14מחלקות שונות בנושאים כמו תעופה חלל, צילום, טכנולוגיית נייר ,טקסטיל ועוד. ניתן לראות אוספים מדעיים טכנולוגים שנמצאים בברלין למעלה מ-120 שנה בדגש על תחבורה ובעיקר בתחום הרכבות. בסופי שבוע מתקיימים סיורים ציבוריים חופשיים וסדנאות למשפחות, התנסות בהדפסה, הכנת נייר ופעילויות מעניינות אחרות.


» Deutsches Technikmuseum כתובת: Trebbiner Strasse 9, 10963 Berlin,טלפון: 49.30.90.2540+, האתר הרשמיwww.sdtb.de/Home.623.0.htmlכרטיס למבוגר: 6 יורו

#alt
בזכות האלקטרונים. מוזיאון הטכנולוגיה (צילום: האתר הרשמי)

מוזיאון הסוכר - Das Zucker Museum

במוזיאון מוצגת ההיסטוריה התרבותית והכלכלית של הסוכר - מהיכן הוא מגיע ומהם תהליכי ההכנה שלו, הכימיה לאומנות הסוכר ושאר תחומים הקשורים אליו כמו ביולוגיה, תרבות, היסטוריה, פוליטיקה מסחר וצרכנות. באתר מתקיימים סיורים והדגמות, סרטים הצגות וסדנאות בהן ניתן לקחת חלק - לילדים, נוער ומבוגרים כאחד.


» Das Zucker Museum כתובת: Amrumer Strase 32, 13353 Berlin, טלפון: 49.30.3142.7574+, האתר הרשמיwww.sdtb.de/Englisch.200.0.html
#alt
מתוק בעיניים. מוזיאון הסוכר (צילום: האתר הרשמי)

מוזיאון הטבע - Museum fur Naturkunde

המוזיאון הגדול מבין מוזיאוני הטבע בגרמניה מציג תערוכות מרשימות של מעל 25 מליון מוצגים שונים בתחומי מדע רבים ומגוונים, ביניהם טבע, זואולוגיה, מינרלוגיה, ביולוגיה, פלאונטולוגיה (חקר המאובנים) ועוד. המוזיאון ממוקם במרכז ברלין ומוצגים בו אוספים נדירים וקדומים מראשית המאה ה-19.
קיימות שלוש מחלקות מחקר המציגות שלוש תערוכות גדולות נפרדות: מחלקת הזואולוגיה מתמקדת בחקר בעלי החיים, בה ניתן לראות פוחלצים ומוצגים של בעלי חיים רבים ומגוונים, ואף של כאלה שנכחדו מעל פני האדמה. מחלקת המינרלוגיה המציגה מיצגים של אלפי מינרלים שונים ומגוונים, ומציגה גם תערוכת מטאורים ומטאוריטים מרשימה. מחלקת הפלאונטולוגיה מציגה מאובנים שונים ומגוונים מתקופות פרה היסטוריות קדומות. ניתן למצוא כאן מאובנים עתיקי יומין, מהמרשימים שנמצאו והתגלו על פני כדור הארץ עד היום.


» Museum fur Naturkunde כתובת: Invalidenstrasse 43, 10115 Berlin,טלפון: 49.30.2093.8591+, האתר הרשמיwww.naturkundemuseum-berlin.de/en,כרטיס למבוגר: 6 יורו
#alt
בחסות רוס גלר. מוזיאון הטבע (צילום: האתר הרשמי)


גנים וגני חיות

אם בטבע עסקינן, ישנו טבע חי ומגוון במרכז העיר, הרפתקה בלתי נשכחת שילדים תמיד אוהבים - ביקור בגני החיות. בברלין ישנם שניים - הראשון הוא גן החיות הזואולוגי שהוקם בשנת 1844, אשר נמצא בקרבתו של הטירגארטן שבשכונת מיטה. גן החיות משתרע על שטח של כ-350 דונם, ומאכלס מגוון גדול יחסית של מינים של חיות המאוכלסות בשטחים רחבים המוקפים בצמחייה ענפה, כשלצד הכניסה המרכזית של גן החיות ישנו מתחם האקווריום, בו ניתן לפגוש במגוון רב של מינים שונים של יצורים החיים מתחת למים. 
גן החיות השני, הידוע בשם טירפארק, ממוקם במזרח ברלין. הגן מאכלס למעלה מאלף מינים שונים של חיות ומינים נדירים כמו שועלים מעופפים, אנטילופות חתולי בר ועוד. האווירה בגן החיות נעימה וישנם שטחים גדולים בהם ניתן לשבת להפסקת צהריים ארוכה.


» Zoologischer Garten כתובת: Hardenbergplatz 8, 10787 Berlin, טלפון: 49.30.254010+, האתר הרשמיwww.zoo-berlin.de/en.htmlכרטיס למבוגר: 13-20 יורו

» Tierpark Berlin כתובת: Am Tierpark 125, 10319 Berlin, טלפון: 49.30.515.310+, האתר הרשמיwww.tierpark-berlin.de/tierpark.html?L=1כרטיס למבוגר: 12 יורו
#alt
קרב נמרים. Tierpark Berlin (צילום: האתר הרשמי)

מי שמחפש שינוי מרענן ממראות העיר ובילוי רגוע באוריה נינוחה של טבע, מוזמן לפקוד את אחד הגנים המטופחים והמרשימים בברלין.

הגן הבוטני - Botanischer Garten


אחד מהגנים הבוטנים הגדולים בעולם ממוקם באמצע ברלין, והוא למעשה ביתן קסום וחממה ענקית המחולקת ל-16 חממות עם אינספור ברכות ומפלים. הגן הוא ביתם של מגוון עצום של צמחים אקזוטיים, חבצלות מים ואוסף מפתיע ומרתק של קקטוסים שרכים סחלבים ודקלים עצומים. זוהי חוויה מרתקת, גם לאלו שאינם חובבי טבע מושבעים. 


» Botanischer Garten כתובת: Konigin-Luise-Strasse 6, 14195 Berlin, טלפון: 49.30.8385.0100+, האתר הרשמיwww.botanischer-garten-berlin.de/default_e.htmכרטיס למבוגר: 6 יורו
#alt
חי, צומח, דומם. הגנים הבוטנים (צילום: האתר הרשמי)

גני העולם - The Gardens of the world


הגן, אשר נחנך בשנת 1987, מציע תשעה עולמות אקזוטיים - גנים מתרבויות שונות בעולם אשר תוכננו ונבנו על ידי אדריכלים ובעלי מלאכה ממדינות שונות ותוך שימוש בחומרים מקוריים. כל גן נושא שם מקורי, ובהם ניתן לראות את הגן הסיני הגדול ביותר באירופה, הגן היפני, הגן הבאלינזי, האורינטלי, האיטלקי, הקוריאני ועוד. מדובר בחוויה תרבותית יוצאת דופן בעיקר לאוהבי הפרחים שביניכם. 


» Garten der Welt כתובת: Eisenacher Strase 99, 12685 Berlin, טלפון: 49.30.700.906.699+, האתר הרשמיwww.gruen-berlin.de/parks-gaerten/gaerten-der-weltכרטיס למבוגר: 5 יורו

#alt
ברמות בינלאומיות. גני העולם (צילום: האתר הרשמי)

גן בריצר - Britzer Garten


גן נוסף שכדאי לבקר בו הוא גן בריצר, שנבנה בשנת 1985 ונבחר בשנים האחרונות לאחד מעשרת הגנים היפים בגרמניה. הגן ממוקם על פאתי אגם רחב ומציע גנים מטופחים להפליא וטבע בתולי. הוא מחולק לפי נושאים וביניהם גן השושנים, גן הטוליפים, גן המכשפות וגן גיאולגי, כשהם משתלבים ברקע של נוף הררי ומספר מפלי מים. במקום חיים מספר בעלי חיים כמו חמורים, עדר עזים, כבשים ברבורים וברווזים, ומתקיימות בגן פעילויות ספורטיביות ותערוכות קבועות הקשורות לעולם החי והצומח. תחילת העונה באביב מסתמנת בפתיחתו של שביל באורך של כשני קילומטרים שלאורכו פורחים נרקיסים, כרכומים מפוארים, צבעונים, יקינתונים ופרחי אביב אחרים. למי שהתעייף מלסייר במרחבים העצומים של הגן ברגל, ניתן להמשיך ולגלות את נפלאות הגן בעזרת שירותי הרכבת במקום. 


» Britzer Garten כתובת: Sangerhauser Weg 1, 12349 Berlin, טלפון: 49.30.7009.0680+, האתר הרשמיwww.gruen-berlin.de/parks-gardens/en
#alt
דאס איס פריטי. גן בריצר (צילום: האתר הרשמי)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.