בלוג מידע על ברלין שעושה קל, מהנה ואישי יותר את הביקור בעיר

30 בנוב׳ 2009

תחנת הרכבת המרכזית בברלין - פרויקט תחבורה יומרני

מקום טוב ל: רכישת כרטיסי מנוי לרכבות, יציאה מהעיר לכל אירופה, אוכל מהיר
שווה לראות: את רציף ה S-Bahn בקומה העליונה, את המבנה מבחוץ (מצפון)

תחנת הרכבת המרכזית בברלין Berlin Hauptbahnhof היא פרויקט תחבורה יומרני בכל מובן. למעשה כל ברלין מאז נפילת החומה ובעיקר מאז סוף שנות ה 90 היא פרויקט בינוי יומרני מאין כמוהו. ברלין נמצאת בחובות של מליארדים כתוצאה מהבינוי המאסיבי של העיר אבל זה נושא לפוסט נפרד. תחנה הרכבת המרכזית (האפטבאנהוף) אמורה להקל על היוצאים ובאים לעיר מכל רחבי אירופה. התחנה יכולה לשרת כ 1800 רכבות בכל יום המסיעות כ 350,000 נוסעים! תמיד היתה מערכת הרכבות של גרמניה מאוד יעילה... (זו הפעם היחידה שאכתוב הערות מהסוג הזה. כמי שמבקר תכופות בגרמניה יש לי הרבה מאוד מה להגיד בנושא וזו לא הדרך. אני מניח שזה עבר במוחכם ולכן בחרתי לנצל את ההזדמנות כדי לשים מאחורי את הסוגיה הזו. כן, כן אתייחס לנושא מלחמת העולם השנייה והשואה אבל לא בדרך של הערות שכאלה.)

בתמונה: תחנת הרכבת המרכזית של ברלין (קומה עליונה)




לפני שנפתחה התחנה החדשה ב 28/5/2006, היתה תחנת Zoo, שנמצאת ליד גן החיות ורחוב קו-דאם המפורסם, לתחנת הרכבת המרכזית של חלקה המערבי של העיר. כל הרכבות הנכנסות ויוצאות מברלין עברו בתחנת Zoo.




התחנה החדשה הוקמה במקום בו עמדה תחנת Lehrter מאז 1871 (לימים תחנה של רשת ה S-Bahn). תהליך ההקמה של התחנה היה מורכב וגם לאחר הפתיחה ספגה התחנה את נחת זרועה של הסופה קיריל ב 18 בינואר 2007 ובמזל ללא נפגעים בנפש.בתחנה הזו עוברים כמעט כל יום (במיוחד אם אתם גרים במערב העיר). היא מקום נחמד לעצור ולאכול אוכל מהיר, לבצע את כל רכישות כרטיסי הנסיעה למיניהם ולראות את אירופה בתזוזה. עמדו באחת הקומות הגבוהות וקחו לכם דקה של התבוננות כלפי מטה על כמות האנשים הזזים ממקום למקום עם תיקים גדולים וקטנים מחפשים רציפים, עוברים בין קרונות או מנסים להתפרנס...
תחנת הרכבת המרכזית של ברלין. מראה מבחוץ


View Hauptbahnhof in a larger map

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.